tisdag, mars 20, 2007

Jag misstänker


...att vi har en råtta i köket. Eller kan det vara någon annan som varit och nallat av de honungsglaserade revbensspjällen?

Spjällen som är ämnade till middag för hemmavarande när undertecknad roar sig i den kungliga huvudstaden. När densamma ska besöka Kulturhuset och Sally Manns utställning, äta gott, träffa vänner och ja, kanske, möjligtvis, eventuellt shoppa lite grann.

Och titta, det är inte naggat utan skuret i köttet där uppe till höger. Mig veterligen brukar råttor inte använda sig av kniv. Hmmm.

Ett fall för Agatha Christie.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nä,jag tror inte heller att råttor använder kniv...

Hoppas att mysteriet får sin lösning ;-)

Anonym sa...

Ewww... först trodde jag det var råttan på bilden och att den fastnat i mixern eller nåt.

Skönt att det inte var så!

Lena sa...

De måtte ha spritt sig snabbt, jag har också sådana i köket. De är alldeles särskilt aktiva under den mörkare delen av dygnet.

Trevlig Stockholmsresa!

Anonym sa...

Nu blev jag hungrig fastän jag precis ätit.

Marge_II sa...

Mammamia: Ingen skyldig är funnen men misstankarna är synnerligen starka mot ett visst håll.

Tommy: ja, det var ju tur att det inte var råttan som låg där. Griljerad.

Paner: Precis. Sent på kvällen verkar de dyka upp. Typ strax innan sängdax.

Matildas fikarum: Just så blir man när man ser sånt där. Alltså, jag menar; jag har hört att det blir så:-)