onsdag, januari 24, 2007

Under 8-9 års tid

...tillbringade vi våra höst-, vinter- och vårhelger i ishallar runt om i norra delarna av vårt land.

Vi föräldrar var som en svans efter barnens hockeylag. Vi bodde på hotell och hade trevligt om kvällarna. Barnen inkvarterades på skolor. Hela dagarna satt vi och tittade på matcher, analyserade och hejade fram killarnas lag. För naturligtvis fanns inga flickor med i det här hårdsatsande macholaget.

Jag kan nog med fog påstå att veckans Berglin har fångat den världen på pricken!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Som sagt; På pricken!

Hahaha..

Marge_II sa...

Bert: Man kan, utan att överdriva, säga att avarterna var mer förekommande än inte!

Anonym sa...

Ja, ha ha blir det så där när Saga börjar spela ishockey i Rafnahallen?

Anonym sa...

Var det inte ni som åsåg ett slagsmål mellan föräldrar under knattematch?

Maja

Marge_II sa...

Tove: You bet! Bäst att du är förberedd ;-)

Maja: Det var en turnering i Tyskland då ungdomar, ledare och föräldrar från ett tjeckiskt lag och tyskt lag drabbade samman inför ögonen på våra storögda 11-åringar och vi (i det sammanhaget relativt oföragliga) föräldrarna.

Anonym sa...

I o med att Bert inte sagt något så måste väl jag - heter det inte OSS? (du skrev "vi föräldrarna")

Tänk få försöka korrigera DIN svenska! Du som har utbildning å allt. Förmodligen har jag helt fel, men den skammen kan jag ta. Har i alla fall försökt förstå.

Maja

Anonym sa...

Så där kommer jag aldrig att bli. Jag har inga ambitioner att bli kommunalråd.

Marge_II sa...

Maja: Jag såg det men det är så bökigt att ändra i kommentarerna då man måste ta bort hela posten. Men du var JÄTTEDUKTIG som noterade det.

Tommy: Så skönt.

Att du inte ska bli sån ;-)