torsdag, januari 18, 2007

En knarkhund

...kan inte ha bättre luktsinne än jag. Det hävdar i alla fall familjen lite lätt irriterade men samtidigt milt överseende.

Sonens strumpor, kvarglömda sopor, utspilld mjölk som inte torkats upp. Jag noterar det omedelbart.

Det känns rätt bra.

Även om det i natt ledde till att jag fick gå brandvakt sedan jag upptäckt att våra ljusslangar förkolnat och låg och pyrde i väggen!

Slangarna är CE-märkta och monterade av behörig elektriker.

Varning utfärdas härmed.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det där har jag också hört, om ljusslangar.

Marge_II sa...

Bert: Det hade jag också. Men trodde inte att de gällde just vår typ av slangar:-(
De är ju s a s godkända.

"Elarna" kommer hit idag så då vår vi väl höra.

Lena sa...

Oj, det kunde ju gått riktigt illa. Ibland, inte alltid kan jag tänka, är det tacksamt med känslig näsa.

Marge_II sa...

Panter: Visst hade det kunna bli riktigt otrevligt. Vi flyttade in i vårt hus i april så lite "kymigt" hade det nog känts om vi fått en eldsvåda.

Marge_II sa...

Förresten, det känns nog "kymigt" oavsett hur lång tid man bott i huset.

Anonym sa...

Vad sade elisarna? Var de åtminstone lite skamsna.
Eller nå't.

Marge_II sa...

Bert: De var mest fundersamma. De var i kontakt med den svenska åf som sålt hur mycket som helst av just dessa och inga liknande incidenter har förekommit. Den kinesiske (!) tillverkaren var just nu i Sverige så de skulle ta upp det med denne.
Slangarna, som nu är nerskickade, ska aldrig kunna bli mer än 38 grader på utsidan.

"Jo, kyss mig sa Hanna."

Marge_II sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ett bra luktsinne är inte att förringa:-)

Vad skönt att du upptäckte det i tid!

Marge_II sa...

Mammamia: Det tycker jag också :-)