lördag, december 20, 2008

I början av denna vecka

...bodde jag på ett superläckert och nyinvigt hotell i fjällvärlden.

Här talar vi om s p a c e.

Eller vad sägs om den öppna spisen belägen i entrén; den mäter sisådär dryga 90 kvadrat och är väl kanske 10 meter hög.

Som en större lägenhet, alltså.
För en gasoleldad öppenspis!

Designfreak som jag är noterade jag även en rad klassiker, blandat med skräddarsydda detaljer i linje med hotellets signum.

Afterskibaren där det serveras vedugnsbakad pizza gick inte av för hackor (!).

Och även hotellrummen var läckra.
Särskilt när man som vi, blev uppgraderade till en svit på 50 m2.



Senare delen av veckan bytte jag landsända och vistades i ett jordskalvsdrabbat område och i närheten av kravaller som sätter lag och ordning ur spel.

Tycker jag då fortfarande att det faktiskt vore ett alternativ att bosätta sig i Skåne?

Märkligt nog: JA!

Och detta trots att det regnade en stor del av tiden.


Jag undrar om man kan söka hjälp för detta? ;-)




Edit: Allrahelst vill jag nog bo kvar där jag bor (åtminstone för tillfället) - även om det innebär veckopendlande till en ort någonstans mitt mellan ovanstående platser.

Inga kommentarer: