lördag, november 01, 2008

Den tekniska utvecklingen går fort

...och ibland känns landvinningarna en aning betydelselösa för en själv.

Men en sak uppskattar jag verkligen och det är GPS:en.

Efter en vecka i Skåneland har jag hittat till alla ställen jag skulle till - och som jag kom på under tiden - och jag har dessutom blivit förvarnad om fartkameror som försåtligt finns uppställda både här och där.

Ja, inte för att det någon varning behövs för min del.
Inte alls....

Hmm...

Dessutom fick jag uppleva säsongens första snö(o)väder när jag där.

Ja, ni läste rätt.

Här i norr har jag inte skådat en snöflinga än men där.

Hur kul var inte det? :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså - så det var på grund av dig och din vilda framfart i syd som snön yrde runt knutarna i Skåneland. Ingen match för dig, men tänk på de ovana stackarna där som åker i diket vid första flinga.

Inte snällt gjort. Alls.

Maja (som måste vara anonym för att inte raderas bort av din hårda censur)

Marge_II sa...

Maja: Vilda framfart??? Nu förstår jag ingenting:-)

Förstår inte heller att du raderas om du har namnet med - det borde ju rimligen vara IP-adressen som "bannas" av censuren. Men jag har då inte anlitat den...

Det Mörka Hotet sa...

Är du tillbaka från Skåne - för gott, eller?
Förlåt att jag är mer vilsen än vad jag brukar vara...

Anonym sa...

Samuel: Jag är också vilse i tillvaron.
Men om jag lyssnar på tungomålet i min närhet låter det definitivt som skånska.

Jag hade bara "permis" under helgen som var, därav visiten i norr. Betr ev. flytt får väl framtiden utvisa vad som sker. Osvuret är bäst.

Anonym sa...

Är du uppkommen från syd igen för helgpermis?