torsdag, oktober 16, 2008

Hörde idag om familjen

...som var natt har besök av en björn som äter av och dessvärre också skövlar familjens äppelträd.
8 meter från deras köksfönster.

Och detta är andra hösten i rad som frukten lockar.

Mannen i den aktuella familjen har nu tagit till "grovbössan".
Han ställer ut sin radio som med hjälp av timern slår igång klockan 21.00 och slutar kl 04.00.

Jag har viss förståelse för att Lotta Bromé funderar över om att det var just P4 som håller björnen på avstånd.

Men jag lovar; jag kunde till och med spela dansmusik om det vore jag som hade en björn runt knuten.

Även om jag t o m samtidigt skulle bli tvungen att lyssna till "eländet".





Vissa situationer kräver sina offer! :-)

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Radio vinner alltid i längden.... å här oavsett ändamål *L*

En björn i trädgården.... huvva skulle jag tänka.... å sen tog jag fram kameran!

Anonym sa...

Det finns inga björnar. ;-)

Anonym sa...

Hmm dansband.....jag vill ha kvar björnarna i landet i alla fall.

Marge_II sa...

Turtlegirl: Gärna björn - men inte på gården!

Bert: Inte tror jag att det var en mobilnalle de talade om, i alla fall.

Monkan: Jag har ju haft "förmånen" att träffa på de flesta i Sverige förekommande rovdjuren i fritt tillstånd.

Björn har jag dock bara känt den fräna lukten från - inte sett i verkligheten.

Tack och lov.