onsdag, april 23, 2008

Nu har jag snart

...packat klart.

Om några dagar drar jag iväg till Åre, förmodligen för vår-vinterns sista utförsåkardagar.

Sen åker jag hem, byter säsong, plockar fram golfklubborna och ger mig av söderut.

Och glömmer! glömmer! glömmer! att jag med all sannolikhet inte får jobbet som jag var på intervju för.




Edit: Nu har jag förmanat de hemmavarande att komma ihåg att vattna blommorna - fast det hade de säkert gjort utan att jag påmint dem.
Kanske.

Eller så inte.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller alla tummar som kommer i min väg för att alla dessa "strapatser" blir lyckade. Och ser fram emot möte i vårtid.

Marge_II sa...

Maja: Gör dig beredd och tänk på att du kan få komma att agera caddie*...:-)

*=Caddie är en medhjälpare till spelaren, som bär spelarens golfbag och även i vissa fall hjälper till med klubbval, puttlinjer och mm.

Anonym sa...

Jag vet vilken klubba jag kan använda för att få dig att bära din egen väska eller hyra en vagn. Den vetskapen räcker så gott för mig, mer behöver man inte veta om golf...

UllaMona sa...

Ha så trevligt i Åre...jag ska åka till stugan som ligger på Åreskutans baksida.
Trevlig helg

Marge_II sa...

Maja: ...puttern?

Ullamona: Tack, helgen blev fin - hoppas att detsamma gällde för dig :-)