måndag, oktober 01, 2007

Även himlen




...sympatiserar med befolkningen i Burma.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Har detta synts idag?

I fredags däremot, hade vi en fantastisk himmel.

Marge_II sa...

Bert: Här i södern är det alltid sol ;-).

Skämt å sido: Bilderna togs i lördags kväll - ungefär under samma tid som militärregimen återigen gick till angrepp och, som det verkar, kvävde det Burmesiska folkets försök att uppnå någon form av demokrati.

Anonym sa...

Hjälp så vackert! Brinner fabriken eller vad står på? Kanske beror det på fotografen? Eller kameran?

Måste åka till staden som ligger i syd...

Marge_II sa...

Maja: Ingen fabrik i väster, ingen fusk med kameran - bara en underbart vacker kväll.

Igen.

Det är utsikter man får leva med - i norr.

Fast söder.

Kom gärna på besök.

Det Mörka Hotet sa...

Otrolig mäktig bild - och så väl genomtänkt text dessutom!


DMH/Samuel

Marge_II sa...

Samuel: Tack!
Dessvärre går utvecklingen i Burma i fel riktning.

Man - jag - känner mig så otroligt maktlös och sorgsen.

Även om jag levt i grannlandet Laos - som räknas till ett av världens minst utvecklade länder -har jag svårt att förstå de förhållanden som råder i Burma.

Den civila befolkningens mod är imponerande.

Ingela sa...

Har läst lite i din blogg och det var värt det. Många väsentliga funderingar, blandat med vardagsliv, sån't gillar jag. Det här bilderna var super.

Marge_II sa...

Ingela: Välkommen till min blogg. Hoppas du ska trivas här :-)