lördag, oktober 06, 2007

Jag tror jag ska

...trycka upp nya visitkort (konstigt ord förresten).

På det nya kortet ska det stå "Marge_II, diversearbetare" och sedan telefonnumret.
Detta främst med anledning av dagens alla uppdrag;

  1. Jag startar lugnt med att lusläsa lokaltidningen - och annan lektyr som hopats under veckan
  2. Går igenom veckans skörd av räkningar och allehanda post
  3. Tillsammans med mannen fixar jag frukost
  4. Tar undan densamma (frukosten - inte mannen)
  5. Hämtar borr och skruvar inför dagens takläggning
  6. Håller i takplåten
  7. Skjutsar sonen så att han kan hämta traktorn och leverera matjord till den nya planteringen
  8. Ringer larmbolaget och meddelar att vi slagit igång larmet på mannens jobb av misstag - 2 gånger
  9. River upp hela planteringen
  10. Hämtar sonen efter han fullgjort sin uppgift. Dock visar det sig att en traktorskopa inte räcker till
  11. Skottar därför i och kärrar ca 15 lass matjord med skottkärran uppför slänten till planteringen
  12. Lyfter och håller i takplåt
  13. Sätter skruvdragaren på laddning
  14. Springer över till grannen och frågar vilken mursten de har köpt eftersom vi ska bestämma oss i helgen
  15. Tvättar av mig och fixa håret för att åka till stan och köpa tulpanlökar
  16. Inga lökar att finna dock ett par långbyxor (!) och råvaror till middagen
  17. Lagar middag
  18. Ta undan efter densamma
  19. Samordnar transporter inför sonens festkväll (tack och lov inte hemmavid)
  20. Förmanar sonen

och nu är klockan 17.30 och jag sitter ner för första gången idag.

Edit: Under tiden har mannen och min bror lagt 3/4 delar av det nya taket på den gamla stugan - och tänker nog hinna resten också innan det blir för mörkt.

3 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

...och allt detta under din "lediga" dag...?!


DMH/Samuel

Anonym sa...

Oj, jag blir trött bara jag tänker på det. En får hoppas att huvudvärken hade släppt när listan tog vid.

Marge_II sa...

Samuel: Precis. Men jag var ju "långledig" under våren så det är kanske inte mer än rätt att jag igen det nu ;-)

Maja: Jag blev trött lite senare. Huvudvärken kvarstår dock - inte fruktansvärd men molnande.