söndag, juli 15, 2007

Nu skäms

...jag.

Det är så länge sedan jag rörde datorn att det börjat vävas spindelväv över tangentbordet och en liten spindel med gul bakkropp har flyttat in mellan tangentbord och bildskärm.

Just nu hänger den i sin tråd 5 cm under datorn och funderar förstås vem fasiken som klampar i reviret.

Förlåt, mumlar jag lite skamset och stänger ner igen.

Det är nämligen bara råttor och ormar jag har svårt för. Kryp i den här storleken lockar fram mina, annars så väl dolda, beskyddarkänslor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Spindlar skall man vara rädd om. De gör mycket nytta. Håller regnet borta, t.ex. Om man inte slår ihjäl dem förstås.

;)

Anonym sa...

Jag tycker att spindeln kan skaffa en egen dator så att du fritt får hålla oss uppdaterade med dina funderingar i livet.

Slå ihjäl den! Lite regn står ni ut med.

Anonym sa...

Väl dolda?
Det är väl som en trisslott kan jag tänka. Lite skrap på ytan och plötligt händer det.
Kramen

Marge_II sa...

Alla: Spindeln är just nu på upptäcksfärd så jag skyndar att skriva några rader. Jag lovar att den (spindeln) ska få leva vidare - för nu får det räcka med det eviga regnandet!!!

Det Mörka Hotet sa...

Spindlar är läskiga i alla dess former - sägs det...


DMH/Samuel