tisdag, juli 10, 2007

Att söka jobb

...är jag van vid.

Förutom att man

1. ska kunna presentera ett bra CV så att man kommer till intervju...
2. ska man utveckla rätt personkemi med den som intervjuar ...
3. och i förekommande fall kunna genomföra djuplodande samtal med en psykolog

och dessutom:

4. genomföra olika former av lämplighets- och intelligenstester.

Jag vet så väl vilka starka och svaga sidor jag brukar påvisa i sådana tester. Blev därför glatt överraskad när jag idag genomförde den test som Illustrerad Vetenskap har lagt ut - och där man dessutom får lite feedback på respektive avsnitt.

Testet hittar ni här.

OBS! Om du väljer att spara ned testresultatet på din dator verkar det inte överensstämma med det svar du fick vid online-testen.
Vilket resultat du väljer att tro på kanske också ingår i testen, vad vet jag ...;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar ju förstås vad en psykolog har att göra på en jobbintervju, men jag vet ju inte vad för sorts jobb du söker. Och sen alla intelligenstest man ska göra nuförtiden. Att söka jobb är ett litet helsicke.

Anonym sa...

Jag är ÖVERNORMAL och har min styrka i matte, "ett resultat av utbildning", enligt testet!

Och vad säger det om tillförlitligheten av testet,du som var med på mattelektionerna? ;-)

Marge_II sa...

matildas fikarum: Att söka jobb är en heltidssysselsättning!

Maja Med det extremt bra resultet som jag fick så förstod jag att det var nåt lurt - jag minns nämligen mattelektionerna... attans också...