onsdag, maj 02, 2007

Ut ur

...garderoben

Hej!

mitt namn är Marge och jag är golfare.


- - -


Likt en alkoholist har jag hållit tyst, inte med ett ord avslöjat min last, mitt handicap.

Förlåt alla ni som nu besviket plockar bort mig från "bokmärken" och "favoriter". Ni som trott att jag varit utan laster och svagheter - åtminstone mer än i normal omfattning.

Till mitt försvar kan jag nämna att jag trappat ner. Inte en enda runda i år. OK, det kanske beror på att vår bana ännu inte öppnat men ...ändå.

Och fortfarande håller jag mig till vintersäsongen; mer skidåkning ska det bli.

Men snart ...

snart stundar andra (start-) tider.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, snart får man säga tack o adjö till vänner runt om och vänta tills vintern innan man ser dem igen. (om de inte bjuder ut en på lunch i klubbhuset, vill säga).

Marge_II sa...

Maja: Planeras det besök norröver i sommar får vi väl ta den där lunchen i övervägade!

Anonym sa...

Golf.

Bah!

Det Mörka Hotet sa...

Bättre än att vara soffpotatis - som jag: lycka till med årets spel!


Samuel

Marge_II sa...

Bert: Något måste jag ju göra på dagarna. Jag som inte har nåt jobb.

Men å andra sidan finns det ett ordspråk som lyder; En dålig dag på golfbanan är ändå bättre än en bra dag på jobbet.
:-) :-) :-)

Samuel: Lågintensiv motion och social gemenskap på samma gång är inte fy skam.
Tack för lyckönskningen - den lär behövas.