onsdag, maj 02, 2007

Deklarationen

...inskickad. Sista dagen som vanligt.

Ser på Skatteverkets hemsida att hittills har
2 901 488 e-deklarationer lämnats.

Och jag tycker att utvecklingen verkligen gått framåt när det gäller att deklarera. Storebror ser ju oss i alla fall så det är väl bra att de som har bäst pejl fyller i uppgifterna. Sen får man ju ändra om något inte stämmer eller komplettera med det som ev. saknas.

Minns hur jobbigt det var förr i tiden när alla kontrolluppgifter skulle föras in och hur krångligt det kändes, även om det egentligen inte var så farligt.

Hörde att snart ska man inte ens behöva deklarera, bara protestera om det är något som är fel.

Helt OK för mitt vidkommande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Smidigt är ordet, sa Bill.

Det var betydligt besvärligare förr då man var tvungen att hålla reda på fackföreningsavgifter, kyrkoskatt och slikt själv.

Fast lite besviken blir jag varje år och skulle gärna se större summor i återbäring. Nåja, en får vara glad så länge man inte är skyldig. Å andra sidan är det ju billiga lån.

Marge_II sa...

Maja: Det enda krånglet var att få reda på inköpsvärdet av tiny aktiepost från förra seklet - men tack vare en bank nära mig löste även det sig.

För när kom jag på att kolla det - jo, idag. Eller som vi brukade säga på det glada 80-talet; Just in Time!