torsdag, april 26, 2007

Läste ni

...om killen som inte fick jobbet som han sökt därför att den tänkta arbetsgivaren läst flickvännens blogg?

Jonas Pihlström utformade sin kemiutbildning på Chalmers för ett jobb inom skogsindustrin och såg Noss i Norrköping som sin drömarbetsplats.
Detta var Jonas flickvän inte så förtjust i, då hon helst ville bo kvar i parets nya lägenhet i Göteborg.

Och trots att bloggen var anonym lyckades företaget koppla ihop Jonas och bloggen - och jobbet gick till en person med sämre utbildning.

Ooops!

8 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Just därför bloggar jag aldrig om jobbet...you never know!


Samuel

Marge_II sa...

Samuel: Precis; You never know.

Tur att min blogg är superanonym och att ingen vet att mitt namn inte är Marge utan Karin.

Oooops! ;-)

Anonym sa...

Hörrö Ka...Marge! T om jag som känt dig IRL i över 35år gick bet på din identitet. Så blogga på du!

Anonym sa...

ooooops - Och jag som just bloggat om jobbet, som jag inte ens har påbörjat.

Får man inte det?

Marge_II sa...

Maja: Ja, jag tar chansen. Eller kanske snarare risken :-).

Bert: Du har ju redan fått jobbet så du klarar dig.

Nog.

:-)

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha, ha: kram på dig!


Samuel

Marge_II sa...

Samuel: Kram själv och trevlig valborgsmäss.

Gunnar R Johansson sa...

Hillevi Wahl i Metro - Tio saker min arbetsgivare inte bör veta:
http://metro.se/se/article/2007/05/01/21/5738-45/index.xml