onsdag, april 04, 2007

Förmiddagen








...ägnar jag till påskpyntande och blomplanteringar, vårens första.


Samtidigt lyssnar jag till en TV-repris av Swedbanks symposium "Vårt ekonomiska läge".

Oerhört intressant med spännande och lite oväntade föreläsare.

Och återigen konstaterar jag; att vara arbetssökande innebär inte bara ekonomiska umbäranden, avsaknad av arbetskamrater och ett allmänt utanförskap. Det innebär också att man successivt hamnar allt längre från arbetslivets alla "kringeffekter". Fortbildning, deltagande i utvecklande jobbsamtal och möjlighet att delta på konferenser och möten med andra i samma bransch.

Snacka om att känna sig off!

Tänker jag och tittar ner på mina jordiga fingrar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad känner du när du ser dina jordiga fingrar som har åstadkommit så mycket fint.
Där är jag off,tyvärr

Marge_II sa...

Monkan: Det ord som kommer för mig är "surrogat". Hellre skrev jag affärsplaner, om jag säger så ;-/

Anonym sa...

Jordiga fingrar och vardagsfilsofi är dock inte alls så dumt ...
Glad påsk!
/Birgitta

Anonym sa...

Jag tycker i alla fall om dina foton. Det kalla ljuset som faller på bord och pynt. Vackert är det.

Marge_II sa...

Birgitta: Tack för att du påminde migm för så är det ju ;-). Glad Påsk, själv.

Matildas fikarum: Tack. Kallt ljus. Kallt ute - men varmt och skönt här inne. :-)