fredag, mars 16, 2007

Tu


...delad.


Vi har ett strålande väder även om det blåser hårt idag. Solen skiner och det är flera plusgrader. Det rinner från taken.


Jag tar en lång och rask promenad. Och njuter av värmen.


Vårvinter. Den femte årstiden.


Det är bara det att den är för tidig. Fortsätter det så här är snön borta i början av april. Och det vill jag inte.


Jag vill kunna åka skidor under påsken. Grilla korv och sola i en snögrotta.


Jag vill inte ha grå barmark framme redan då.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Gu vad vi är överens. Det där med snögrottan tror jag dock är lite svårt redan nu. Kan kanske hämta utanför kvarnvallen:)

Marge_II sa...

Monkan: Vi har något som kan liknas en snögrotta här nere på stranden - d v s om man har fantasi. Kanske hundarna vill rasta sin matte här någon dag när solen skiner och det inte blåser så fördärvat?

Anonym sa...

Våga vägra vår!

VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV VVV

Anonym sa...

Snälla gör något så att Amanda kan få åka skidor under påsk! Stoppa smältandet! Starta snöandet!

Snälla!

Marge_II sa...

Bert: VVV(r) = Våga Vägra Vår (redan). :-)

Maja: Mellan oss och grannarna (och granarna) lyser redan lingonriset grönt bland det vita. Något är galet!

Anonym sa...

Våren däruppe i norr är tydligen inte vad den brukade vara....

Säger hon som bott 20 år i ett annat land,Småland!

Marge_II sa...

Mammamia: Alla är välkomna till min blogg. Även de som bor utomlands. :-)

Anonym sa...

Vovvarna har redan packat och står klara. Vi kommer gärna.