fredag, mars 09, 2007

Läser att Göran

...Persson får 700 000:- för att skriva en bok.

Vi har som policy att stödja projekt som belyser svensk historia. Här bidrar förre statsministern till att material som inte går till Riksarkivet finns tillgängligt för forskning, säger Daniel Tarschys, jubileumsfondens ordförande, till Fokus.

Hallå, jag kan bidra till historiebeskrivningen också.

Utifrån min synvinkel.

Jag kan nöja mig med lite mindre än 700 000 kronor då jag inte behöver någon assistent utan kan göra researcharbetet själv. Jag är ju ändå arbetslös.
Och jag minns de senaste 10 åren rätt hyfsat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skriver gärna för 500.000. Men vem är intresserad av att läsa om mina senaste 10 år? Det är det som är frågan.

Marge_II sa...

Maja: Förmodligen vore det mer intressant än att läsa en publikt tillrättalagd historiebeskrivning.

Anonym sa...

Trist med en så snäv gräns som 10 år - då kommer ju inte de spännande åren i A-jaur med! Till sorg för alla...

Marge_II sa...

Maja: Och kanske till lättnad för en del...