måndag, januari 22, 2007

Feministiskt Initiativ

...Jag såg första delen av dokumentären om fi igår kväll.

Efteråt frågar jag mig om jag blev klokare? Fick jag veta mer om fi som parti? Vilken är deras ideologi och den politik som de vill föra? Fick jag ta del av vad de egentligen bråkade om?

Nej, det jag såg var maktspel och tjafs. Lite "tala bakom ryggen här och torka tårarna där". Mycket engagemang men också stor förvirring och falangbildningar.

Nästa avsnitt kanske rätar ut mina frågetecken. Det ska i alla fall bli intressant att se fortsättningen.

5 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Missade det hela,men verkar alltså inte direkt ha missat något. Håller mig alltjämt mkt skeptisk till FI

Unknown sa...

Vilken trevlig blogg! Hit kommer jag definitivt att återvända. Ha det bra!

Louise

Marge_II sa...

Jill: Absolut skeptisk! men trodde att jag skulle bli lite klokare efter programmet. Men så känns det inte.

Vera Louise: Tack och välkommen till min blogg.

Anonym sa...

(meta) Din statistik verkar inte funka. Något är fel!

Marge_II sa...

Bert: Ja, du ser. Inte ens den vill vara med längre ;-/