tisdag, december 12, 2006

A pro på (3)

...hemresan.
Vi packar ihop de sista prylarna. Som vanligt har jag en resväska och mannen ryggsäck. Transferbussen hämtar upp resenärerna, i kvarteret nedanför. Mannen haltar dit stödd på stavarna. Jag mobiliserar sällskapet och lyckas få med all packning till hållplatsen: skidor, pjäxor, väskor etc etc.

Väl tillbaka på svensk mark, på Arlanda, börjar mannen bli lite "tjörmig". Vill inte längre bära all utrustning och lutar sig betänkligt mot bagagevagnen.

Väl hemma efter att anslutningsflyget landat, föreslår jag (lätt irriterad) att vi ska fara till lasarettet. Men icke säger Homer. Hem och sova är vad som gäller.

Söndag förmiddag åker vi till sjukhuset.

Det visar sig att mannen har brutit vadbenet samt slitit av ledbandet.

...och resterande del av berättelsen är en helt annan historia.

5 kommentarer:

Lena sa...

...karlar...

Marge_II sa...

...hjärtlösa kvinnor...

Anonym sa...

En fantastisk representant för oss karlar.

Vad är väl ett litet benbrott - mot en förkylning?

Marge_II sa...

Fast jag tyckte nog att han kunde burit mitt skidpaket också. Där på Arlanda.

Marge_II sa...

Förresten Bert. Min förkylning var värre ;-)