tisdag, december 12, 2006

Kobra

...i går handlade ju bloggande.

Tyckte att det var rätt kul när Sigge Eklund menade att han tidigare skrev dagbok för att han hade så tråkigt liv så när han präntade ner det, formade han ett nytt.

Härligt; Så här kommer det att stå i min diary i kväll:

"Vaknade sent av solens strålar som försiktig smög sig in genom den tunna gardinen.
Drog på mig shortsen och gick ut till mannen och sonen som satt ute på altanen. Frukosten var framdukad; ananas skuren i bitar, mangoskivor, papaya och en liten yoghurt. Kaffe.
Mannen log mot mig och frågade om jag hade några planer för dagen, annars kunde de föreslå en snorklingstur runt ön. Maldiverna består ju av flera olika öar och just den här tog det ungefär en halvdag inklusive strandhugg, att snorkla runt..."

Eller så väljer jag att skriva ner det lite häftigare alternativet:

"Vilken pudersnö vi fick uppleva idag. Vi valde offpistturen Vallée Blanche som utgår från Aguille du Midi. Strålande sol efter en veckas snöande. Bättre kan det inte bli. Benen kändes som spagetti när vi kom ner till staden och middagen på stjärnrestaurangen Albert 1er satt som en smäck..."

Undrar vart jag ska resa i morgon?
Eller så väljer jag att utföra något stordåd, som fred på jorden. Eller nåt. Kanske skaffar jag mig bara ett roligt jobb.
Eller en dagbok.

4 kommentarer:

Lena sa...

Fred på jorden låter som en lagom utmaning så här i Luciatider. ;-)

Marge_II sa...

Ja. Me, Gandhi och Moder Teresa. Hur jag nu ska få till den storyn...

Anonym sa...

Annars tyckte jag att det där Kobra-programmet var lite tunt, ändå. Jag hade velat ha meeeer.

En fantasidagbok för jag varje dag. I huvudet!

Det jag skriver i bloggen är aaaalllltid sant.

Marge_II sa...

Kanske skulle man faktiskt göra så? Skriva en dagbok så som man skulle vilja att livet är. Som en affirmation. Hips vips sitter man kanske där. På Maldiverna. Eller vart man nu vill.

Håller med om Kobra. Det finns så mycket mer att ta upp om bloggningen.
Fast då får vi väl göra det själva?