onsdag, december 27, 2006

Idag är ett historiskt datum

...Sedan någon gång i slutet av 70-talet, eventuellt början av 80, har jag prenumererat på tidningen Sköna Hem, inredningsintresserad som jag är. Tidningen har hängt med hela tiden utom under åren vi bodde utomlands.

De senaste fyra, fem åren har dock någonting hänt. Jag har inte bara sneglat utan även prasslat vidlyftligt med andra, medan Sköna Hem oförtrutligt trippat vidare mot mörkröda, dunkla Östermalmssalonger och Newportinspirerade Waxholmsvillor. Tyger och mönster i överflöd.

Ingen minimalism där, minsann.
Själv har jag med åren lagt på mig själv men skalat av i vår inredning. Någon jämvikt får det lov att vara.

Och idag, när nästa års första nummer låg i brevlådan, gjorde jag slag i saken.

Jag mailade stramt in en uppsägning av den pågående prenumerationen.

Svårare var det inte.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker också att sköna hem bara blivit sämre och sämre med åren. Sista dödsstöten kom när Linda Grahn lämnade chefredaktörsskapet.
/Birgitta

PS: NÄR får vi komma på besök? *blinkblink*
www.lyckligagatans.blogg.se

Marge_II sa...

Birgitta: du måste förstå att jag är en ståndaktig person. Inga besök, annat än om du kommer "privat";-) för det får du gärna göra om du är i faggorna.

Anonym sa...

Ibland måste man bara bryta upp,även om det så bara är med en tidning...

Gott Nytt År!

Marge_II sa...

mammamia: He he. Kändes klart enklare än andra avslut i livet. Men så är det väl; ibland är det dags att ta farväl ;-)

Gott Nytt År själv, där i norr!