torsdag, december 21, 2006

Den tjugoförsta december

...och jag tar "the day off".

Tänker handla de få julklappar jag ämnar köpa i år samt införskaffa förrätt och dryck till kvällens "tjej-träff".
Dessutom kanske handla lite julmat.

Kommer hem med

  • fyra flaskor glögg
  • vin
  • pepparkakor
  • roquefortost
  • julskinka
Samt fullständigt naturligt: en baddräkt till mig själv.

Alltså, vad säger det om mig? Att jag är snål och ogin? Att jag gärna skjuter upp allt till sekunderna innan affärerna stänger? Att jag förtränger julen så till den milda grad att jag går och köper mig en baddräkt? Den här tiden på året när man ser extra gräslig ut i en provhytt.

Vi ska ju inte ens iväg och bada och sola utomlands i vinter. Och även om det är osedvanligt varmt här hemma i år så är det inte varmt.
Och det var ingen simhallsbaddräkt, heller.
Utan just en såndär badstrandbaddräkt.

Alltså; jag undrar om jag ändå inte är lite deprimerad.

2 kommentarer:

Mildamakter sa...

Inte dååå, du är helt enkelt förutseende och räknar kallt med att det kommer att bli en lika fin sommar nästa år som den vi hade i år..och de andra inköpen var helt i min smak de också. Du har varit en dutti tös helt enkelt ;o)

Marge_II sa...

Mildamakter: Jaa, du. Jag har aldrig någonsin förr varit förutseende, så kanske är det för att begreppet är okänt som det känns så konstigt?
Tack för din uppmuntran som jag suger i mig som en svamp.