måndag, augusti 02, 2010

Vi påtar på

...i trädgården.

Börjar skissa på den nya örtagårdsplanteringen - som ska bli av i sommar.
Själva platsen alltså; planteringen får bli nästa år.

Planerar lite löst för nästa års Stora Projekt; när redskapsbodan ska förvandlas till mysig uteplats.

Men oftast blir vi sittande med morgonkaffet nere vid vattnet.
Diskuterar dagens nyheter i lokaltidningen.
Rensar några häckar. Plockar lite ogräs.
Påtar på.

Åker iväg till golfbanan och försöker ta oss runt med äran i behåll.

Det känns som: SEMESTER!

6 kommentarer:

Maja sa...

Det låter som det oxo. Det är dig väl unnat.

Marge_II sa...

Maja: Tack. Just det ordet - semester - känns så hoppfullt. Och positivt.
Särskilt när man under en tid varit arbetsökande - men aldrig varit ledig...

Elisabet. sa...

Ja, det låter ljuvligt.

Och kom på att jag strax ska surfa in på www.arbetsförmedlingen.se ..-)

Marge_II sa...

Elisabet: Lycka till med jobbsökandet.
Och när du väljer mellan alla erbjudanden; kom ihåg att välja med känslan :-)

Elisabet. sa...

Marge: men jag kanske inte får något att välja mellan .., men jag tänker hela tiden ..."det här är nog sista chansen att välja bort det jag INTE vill ha .., ", för jag vill absolut inte tillbaka till den här - för mig - så negativa stressen .., känslan av att inte hinna med som jag vill.

Marge_II sa...

Fakum är att det är viktigt att välja bort för att inte hamna i en ohållbar situation där man vet att man inte kommer att trivas - men när man är arbetsökande är det inte så lätt Men nödvändigt.
Särskilt i vår ålder ;-)

Själv hamnade jag på ett "sådär" - jobb och känner att nu är det försent att göra något åt det...