fredag, maj 14, 2010

När ens TV-operatör

...inte längre finns där.

När hushållets samtliga TV-apparater helt plötsligt inte längre fungerar.

Tror man då att ens TV-operatör gett upp?
Kastat in handduken?
Gått i konkan?

Nä - man börjar stora "FELSÖKNINGSPROCEDUREN".
Botar om och startar upp.
Switchar kablar och kollar om det möjligtvis är transformatorn som falerar.
Testar anslutningskablar och nya inställningar.

Tills man slutligen hittar ett litet pressmeddelande. På leverantörens hemsida.
Att operatören ämnar avsluta sina tjänster.

Jaha då. Med omedelbar verkan, förstår vi.

Inte ett mail, inte ett brev.

Från en sekund till den andra slutar vårt TV-utbud att fungera.

Cooooooolt.

Tur att det finns ett marknät att ansluta sig till.

2 kommentarer:

Bert sa...

Det är sådant som kallas kundvård.

Marge_II sa...

Bert: Aha, det var det ordet jag sökte - men inte kom på:

K U N D V Å R D....

Tycker att både nätleverantör och operatör kunde bemödat sig med ett meddelande till kunderna.

Men å andra sidan: varför det? Operatören hade ju redan lagt ned.
Och leverantören bryr sig typ "do nada".

Frågan är vad jag gör med maj månads faktura; betalar x dagar? Eller inga dagar alls eftersom jag inte fick någon slags info what so ever - eller?