söndag, januari 17, 2010

...är jag och norpar ur grytan, igen; från den där middagen som vi åt för några timmar sedan.

Man skulle tro att jag fått nog av italiensk mat; men inte!

Min variant går också an även om den kanske inte i alla lägen kan mäta sig med den Occo Bucco, Piccata eller, för att inte tala om, den himmelska goda Crème brûlée som vi åt på bykrogen i Alagna i förra veckan.

Tänk er ett fat, inte så djupt men med ansenlig bredd, där en Crème brûlée gratinerats med ett flor-tunt knäckflarn som sakta smälte i munnen.

Sen - att vi på samma resa dessutom hade ett antal dagar med suverän lössnöåkning - lade Monte Rosa-massivet till ännu ett resmål som vi gärna återkommer till!

5 kommentarer:

Bert sa...

Jaha'ja. Lyxa sig i Italien. Jojo.

(Avundsjuk?! Jag!?)

Marge_II sa...

Bert: Det finns anledning till viss avundsjuka - om jag säger så ;-)

tankar från mitt fönster sa...

Det låter gott! Jag älskar italiensk mat och åt en utsökt Crème brûlée i lördags på rest "Hos Rolf"

Marge_II sa...

Stintan; Välkommen till min blogg, jag tror inte jag sett dig här tidigare.

"Rolfs" ska jag lägga på minnet! (Är alltför ofta i Stockholm så tips på bra matställen är välkomna)

tankar från mitt fönster sa...

Tack för kommentaren!
Jag följer din mat med intresse!