söndag, maj 24, 2009

Om klockan är nolltvåochtrettioett

... och man är nyss hemkommen från en veckas utlandsvistelse, vad gör man då?

Inte vet jag vad andra gör men själv finner jag mig stående med en vattenkanna för att rädda vad som räddas kan i blomväg.
Sen öppnar jag den post som ser spännande ut.
Ögnar igenom rubrikerna i veckans lokaltidning (ja, faktiskt består högen av två veckors samlade utgåvor eftersom jag ju varit hemifrån i två veckor, inkluderat mitt jobbpendlande).
Sen sätter jag mig vid datorn och går igenom min mail.

Mannen kör igång tvättmaskinen.

Och nu är ingen av oss trötta längre, trots den något effektiva (:-)) bilresan upp från Arlanda.

2 kommentarer:

Maja sa...

Jo du - mannens effektivitet bakom ratten är väl omvittnad. Välkomna hem! Hoppas att det har varit en skön semester och att närspelet sitter som (och där) det ska...

Och därmed är golfsäsongen invigd?

Marge_II sa...

Maja: Vi delade demokratiskt hemkörandet på två.
Snitthastigheten låg definitivt på laglig nivå.
Tror jag bestämt...

Golf.
Golfande?

Aha, du menar spelet golf? Det där med en massa klubbor och bollar, hookar och slicear, varmt väder och svettiga ryggar och inga golfbilar i sikte (annat än när mannen prickade "Marshalls" golfbil?

Säsongen är inledd!