fredag, mars 06, 2009

Det blir rätt

...drygt att inte fara hem en helg när man jobbar borta under veckorna.

Även om skidåkningen i Åre förra helgen var kanonfin så saknar jag att vara hem. Trots att det var bra väder, trevligt sällskap och bra backar.

För att inte tala om god mat.

Nu, när jag har accepterat att jag inte längre hänger med sonen och mannen när det gäller "offpist" i snårskogen känns skidåkningen riktigt OK.
Knä´t tar inte lika mycket stryk (även om jag fortfarande ibland lämnar pisten) och den något lugnare skidåkningen gör att jag orkar bättre.
Och det är ju inte så konstigt.
Det känns ändå rätt häftigt att fortfarande orka ta en hel backe utan att stanna.
Man får vara glad för det lilla.

Det dröjer några veckor till nästa bortahelg så nu kan jag kanske med konstgjord andning hålla liv i bloggen ett tag till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser tacksamt emot den konstgjorda andningen...

Men sen kan du ju allvarligt beakta en lösning för att kunna blogga även under veckorna.

Marge_II sa...

Maja: Jag ska finna en lösning.

Snart har jag halva mitt pick och pack på annan ort så vad hindrar egentligen att även datorn får hänga med.

Ja, förutom övervikten då.

På packningen alltså.

Tänk inget annat!

;-)