måndag, november 24, 2008

Att inte veta

...var jag kommer att vara i morgon, eller övermorgon, stör mig inte nämnvärt.

Flygbiljetter bokas i en hast. Hotellrum fixas.

Efter alla långa trista händelselösa månader där den enda uppgift jag haft har varit att fylla i min arbetslöshetsförsäkran känns tillvaron med ens så uppfriskande.

Visst får den här ambulerande tillvaron även oönskade konsekvenser som uteblivna kurser och inställda möten men överlag är jag så glad.

Tänk att jag ä n t l i g e n ä n t l i g e n får göra nå´t vettigt!

8 kommentarer:

Turtlan sa...

Så länge man själv tycker det känns bra så är det rätt!

Så kul att det ordnat sig till det bättre med jobb som duggar tätt.
Sen får vi väl hoppas att Du inte fastnade i snöstormen idag på någon flygplats!

Anonym sa...

Jag blir glad. Kul. En del kurser börjar i januari igen!?!

Marge_II sa...

Turtlegirl: Jag klarade mig bra i snöstormen. Jobbade på "hemmaplan" så det var lugnt.

Monkan: Aha. Va' bra. Ny dans, ny chans :-)

Fast jag hoppas ju att jobbet fortsätter. Och fortsätter. Och ...

Anonym sa...

Det hoppas jag med... Glad för din skull.

Anonym sa...

Lyckönskar dig till att ha fått ett "påhugg". Förhoppningsvis leder det till mer. Och mer, och mer, och mer, och mer..... ;-)

Det Mörka Hotet sa...

Härligt positiva rader och likt de andra som kommenterat så är jag verkligen glad för din skull! :-)

Marge_II sa...

Maja, Bert och Samuel: Ni är för rara!Tack för era rader.
Det känns kul att kunna dela med sig av positiva upplevelser också :-)

Anonym sa...

Jag tycker att du lyckats hålla en positiv ton väldigt ofta trots det trista läge som har rått. DET tycker jag är något att fascineras över!