söndag, september 14, 2008

När golfsäsongen lider

...mot sitt slut får jag förnyade krafter.

Kanske är det sommarens medicinering och vila som äntligen ger resultat.

Jag går rond efter rond och ryggen ger inte ifrån sig ett pip. Däremot den nu så utvilade, för att inte säga förslappade kroppen börjar protestera av den plötsliga ansträngningen.
Och konstigt vore det ju eljest.

Högtryck, höstklart och ett stilla lugn vilar över naturen.
Hösten ligger i luften, den kyliga.

Tystnaden bryts av svanparet som flyger söderut, de samtalar högljutt med varandra.
Och jag undrar vad de talar om.

5 kommentarer:

Turtlan sa...

Fina höstdagar är en sån favorit för mig!
En slags ro då.

Svanpar, de håller ihop livet ut så troget.
Ja undrar verkligen vad de pratar om :-))

Anonym sa...

Jag tror det var de som flög förbi Portugal i helgen och snattrade om vägen till Afrika. Jo, de flög rätt. Om du vill fortsatt plåga din kropp med mer golfsäsong så är det full fart där nere...

Marge_II sa...

Turtlegirl: Jo, det finns ett stilla lugn i luften om hösten.

Rödnäsa Maja: Jag har ju sagt att du ska ta det lugnt med portvinet ;-)

Anonym sa...

Oj, snablar och jag som trodde det var solen som gassat... Kan några liter portvin verkligen ställa till det så?

Marge_II sa...

Maja: Några liter och några liter. Hmmm.

Du har inte också haft känningar i din (portvins-)tå?