onsdag, augusti 20, 2008

Personlighetstesten

...som jag hittade till via Evas blogg visar att jag skulle passa som

Skådespelare, journalist, skribent, musiker, konstnär, konsult, psykolog, entreprenör, lärare, personalvetare, politiker, diplomat, TV-reporter, marknadsförare, forskare, säljare, artist, präst, PR-ansvarig, sociolog, socialarbetare.

Hooops!

En stor del av dessa områden har jag arbetat inom, eller drömt om att arbeta med.

Jag har m a o inte varit helt ute.

Även om jag som arbetssökande sannerligen är det nu!



Edit: Testen som bygger på Myers-Briggs/Jungs typologi hittar du här .




4 kommentarer:

Anonym sa...

Präst - det har du inte testat än (vad jag vet). Ja, kanske det är din väg? Den smala...

Anonym sa...

HeHe. Hur lika är vi på en skala?

Jag fick EXAKT likadant som dig! Gissa hur fel ute jag har varit i alla dessa år... Är det för sent för en ny karriär, tro?

Anonym sa...

Jag fick en annan bild. Men den stämde bra med det jag sysslat med.

Marge_II sa...

Maja: Vadå fel ute och byta karriär?

Du är/har ju varit verksam som lärare och skribent, du sjunger i kör samt är verksam inom psykologin.

Du nosar på forskarvärlden och besitter studtals en diplomatisk förmåga.

Vad gäller prästeriet falerar vi väl bägge även om vi har rätt lätt för att predika i vissa avseenden ;-)



Bert: Och det är ju det som känns rätt bra.
Det blir som ett slags kvitto att man känner sig själv hyfsat väl och att allt inte är beroende på slumpen.