fredag, maj 02, 2008

Tre kilo

...köttfärs rullade till köttbullar och kryddstarka biffar.

Hemlagat, halvfabrikat och färdiga rätter. Frysen börjar bli full.

Dessutom finns pasta och ris, konserver och bröd.

Och både Coop och ICA har lååånga öppettider.

---

Så man får hoppas att de hemmavarande inte svälter när Marge åker på turné.

---

Men varför har jag en känsla av att allt kommer att vara kvar när jag återvänder?

---

Kan det vara sonens oförställda kommentar:

- Vad är det för fel på Max*?, säger han med ett förvånat tonfall när han ser mig rulla köttbullar, packa in i skåpen och skriva "kom-i-håg-lappar".

Edit: Snabbmatkedjan Max som konkurrerat ut McDonalds här i norr.

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Max är på gång här söderut också! Vi har två stycken här i Solastaden numera och jag väljer alltid Max! Så det så!

Varför då?

1/ kaffet ingår
2/ svensk kedja
3/ godaste burgarna

Turtlan

Marge_II sa...

Turtlegirl: Max burgare är goda.

Och det mesta i matväg är godare än McDonalds!

Anonym sa...

Hur länge räcker dom där köttbullarna egentligen?
eller Var är Du?

Marge_II sa...

Monkan: Lååång tripp till värmen i södra Sverige och Danmark.

Nu är jag hemma och köttbullarna är kvar :-/. Hmmm, undrar vad de har livnärt sig på när vi varit borta?