tisdag, maj 13, 2008

Så har golfsäsongen

...startat för undertecknad.

En vecka i Skåne och Danmark har gett möjlighet till spel på både bl a Ljunghusens och Falsterbo GK:s banor, bägge vackert belägna vid Öresund.
Och just de vackra omgivningarna är en av orsakerna till att jag spelar golf (eller vad man nu ska kalla mitt "harvande").
De flesta golfbanorna ligger ofta oerhört vackert till, klubbhusen är välordnade och som regel serveras god mat i restaurangerna. Att man dessutom stöter på en massa okända trevliga människor är dock ändå det bästa med golfandet.

Sen att det ibland är lite si och så med själva spelet det får man ta för vad det är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl lite blygsamt, du långt-slående-Marge?

Marge_II sa...

Maja: Du vet vad jag brukar säga; hellre långt och snett än kort och rakt.

Dessvärre slår jag inte längre så långt - men fortfarande lika snett. Jag tror jag satsade på fel devis :-(