onsdag, maj 21, 2008

Jag går ut

...och hämtar in posten.

Idag finns där ett erbjudande om att prenumerera på en tidning. Tre nummer + ljusstakar + en väska för bara 49:- (plus frakt förstås).

Och jag tänker att visst är det konstigt; under alla år som jag prenumererade på just denna tidning, aldrig fick jag några specialerbjudanden då.
När jag var en trogen kund aldrig damp det ner några prylar då, bara inbetalningskort.

Och jag lovar mig själv att hädanefter bara nappa på specialerbjudanden.

Inte för att jag är snål utan för att jag tycker att tänket känns fel.

Även om det kan vara rätt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det underligt att tidningsmakare inte tror på sin egen produkt. Vilken skymf mot journalisterna.

(Fast när det gäller slaskpressen, så förstår jag att man måste lägga till en massa presenter, dvd-skivor och annat, för de tidningarna har ju i sig inget som helst värde.)

Anonym sa...

Loser!

Jag har fått en massa plädar, ljusstakar, skålar och annat krafs genom åren. Men glömmer alltid att avsäga mig vidare prenumeration så det blir ett rätt så dyrtköpt skräp... Jag umgås nu med förbud att nappa på dessa "fantastiska" erbjudanden.

Marge_II sa...

Bert: Exakt!
Dessutom är jag mer förtjust i tanken att "belöna trogna kunder" än bondfångeri.

Maja: JAG ska komma ihåg av avsluta prenumerationen efter tre nummer.

Hoppas jag ;-)