söndag, januari 13, 2008

Söndagförmiddag

...När resten av familjen gett sig av till slalombacken häller jag upp en kopp kaffe och bläddrar förstrött i tidningen.

Ute börjar det spricka upp. Det har snöat under natten och ett härligt täcke med några decimeter dunsnö ligger på marken.

Det blir nog en fin dag i backen, för de där som inte har en bihåleinflammation som ligger och lurar och bara väntar på att få bryta ut.

Inflammation eller ej, till slut klär jag på mig och går ut och skottar gården.

En timme senare ställer jag ifrån mig skyffeln, kinderna är rödrosiga och jag känner mig nöjd.

6 kommentarer:

Turtlan sa...

Åååå snö...även om de behöver skottas... Här har ALL snö regnat bort i veckan. Trist. PÅ vintern skulle jag vilja o mer norrut eller mot fjällhållet. Definitivt!

Krya på Dig, här härjar hosta hosta tider.

Turtlan

Anonym sa...

Ett par decimeter snö!!?? Oj. Här har det nog kommit 10-12 cm på hela helgen.

Men jag är nöjd så, tills vidare. Nu kan man i alla fall åka skidor på isen.

Anonym sa...

Jag vill oxo skotta! Eller åka skidor. Mig kvittar det vilket, bara snö är inblandat i aktiviteten.

Marge_II sa...

Turtlegirl: Så trist med regn. Här är vitt och fint och jag hoppas att det får förbli så ett par månader framöver.

Bert: Här har nog kommit drygt två decimeter. ÄNTLIGEN!

Maja: Till och med snöskottningen kändes som ett nöje. Lätt pudersnö och minus två grader. M a o en härlig vinterdag.

Anonym sa...

Börjar hålla med svärfar - det är ingen idé att hållas med snöskottning. Det försvinner snart ändå...

Marge_II sa...

Maja: Tyvärr!