onsdag, januari 09, 2008

Drick öl

...och låt bli att sippa på vinet!

Med dessa ord vill jag länka er till Gunnar Sjöbergs tänkvärda krönika "Svep ditt liv" som finns publicerad i Norrbottens-Kuriren denna månad.

Oavsett om du är troende eller ej ger hans tankar dig kanske anledning att fundera över hur du lever ditt liv.

Öl eller vin?

För de som känner mig känns det onödigt att påpeka att jag symboliskt ofta tillhört "vinsipparna".

Och det känns som om det finns anledning att överväga detta omedvetna förhållningssätt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och vi som sveper vin (som vore det öl) - var hamnar vi någonstans på den livsbetraktande skalan?

Gulpar i oss alla detaljer, skakar om ordentligt och skiter högaktningsfullt i helheten? Livet består av tusentals detaljer att fragmentera sitt tänkande med.

Passar mig perfekt. Helhet har aldrig varit min grej liksom. Å andra sidan sitter jag (nog?) inte och ältar samma gamla detalj någon längre stund. Short attention span, serrö.

Marge_II sa...

Maja: Gulpar i dig detaljer som du snabbt glömmer och struntar i helheten - det låter som att leva fullt (!) ut i nuet :-)