tisdag, november 27, 2007

Vissa

(Foto: Någon i besättningen på S/Y Thindra)



...människor gör verklighet av sina drömmar.

Här ligger S/Y Thindra vid hamnen i Las Palmas i avvaktan på startskottet för årets upplaga av ARC, Atlantic Rally for Cruisers.

Drygt 200 båtar deltar i racet som går från Las Palmas till den Karibiska destinationen Rodney Bay på ön St. Lucia.

Ombord på båten finns ett gäng pitekillar som just nu är i färd att trotsa Atlantens vågor. Starten gick i förrgår och resan beräknas ta omkring 20 dagar.

Sedan väntar förhoppningsvis en härlig jul i Västindien.

Nyfikna kan följa resan genom att läsa den välskrivna dagboken på S/Y Thindra.

Edit: Killar skriver jag men menar snarare män - de är ju faktiskt jämngamla med mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och vilken dröm skulle du vilja göra verkligenhet av?

Marge_II sa...

Maja: Som jag inte redan förverkligat, menar du?

Den frågan får jag nog fundera på - vilket i sig nog kan ses som ett oroande tecken på mitt tillstånd :-/

Anonym sa...

Helt underbart. Jag önskar jag var med. Å jag har en lott där första pris är en seglats med S/Y Thindra i Västindien. Jag längtar....:)

Marge_II sa...

Monkan: En sån lott har jag lovat att köpa också. Vinstlott, alltså. ;-)