lördag, oktober 13, 2007

Heldag

...på stan.

Söker en speciell kulör att betsa våra hyllor med. Svart men bara nästan svart, med en brun accent.
Absolut inte hasselnötsbrunt.
Och inte kolsvart.
Beställer olika pigment, så nästa helg har jag nog rätt blandning i min hand. Hoppas jag.

Lånar hem mattprover. Grått i dagsljus men blir det för blått i lampsken, det är frågan? Vi får testa under helgen.

Kompletterar tallriksunderläggen med de tre exemplaren som saknas och i farten följer en ny duk till matbordet med. Hur nu det gick till?.

Provar ut glasögonbågar - väl hemkommen testar jag alla och jämför mot mina sneda, repade, gamla. Och inser att jag trivs bäst med de gamla - om jag bara kunde finna någon som kan ge dem konstgjord andning ;-)

Väl hemkommen återfinns också två nya tröjor och tre blockljus i en härlig brandröd färg.

Samt mat och en hungrig matgäst.

En dag på stan.

Inga kommentarer: