tisdag, september 11, 2007

September in the rain (2)

...Det regnar när jag går min promenad, ur sonens mp3-spelare som jag lånat lyssnar jag till Dinah Washington.

Och jag gör en mental summering:

Den 21 september 1994 dör min mor.

Den 28 september 1994 förliser M/S Estonia och 852 människor omkommer.

Den 11 september 2001 dödas närmare 3000 människor i samband med terrorattackerna i USA.

Den 10 september 2003 blir Anna Lindh knivhuggen och dör den 11 september.

Den 11 september 2007 - idag - omkommer 4 personer när två svenska militärhelikoptrar krockar.

September in the rain...

7 kommentarer:

Anonym sa...

.... och Salvador Allende störtas i Chile i en kupp som antagligen initierats av CIA. 11 september 1973.

Anonym sa...

Ja, september kan vara en eländes månad. Men också otroligt vacker med hög och klar luft och en sol som ger de underbaraste färger.

Felix som fyller år den 11 sept är ledsen för att fylla en sådan otursdag. Men för hans mamma var det den lyckligaste dagen i hennes liv.

September är som livet självt - underbar och hemsk.

Marge_II sa...

Bert: Just det. Ytterligare en tragisk händelse som inträffat under en septembermånad.

Maja: September är som livet självt - bara lite mer...

Anonym sa...

Min storebror omkom i en bilolycka i september... :-(
Å förra året var jag på en släktings begravning,i september...

Marge_II sa...

Mammamia; Åh Mia, jag hoppas att jag inte lade sten på din börda. Så sorgligt att mista ett syskon...

Visst är september en vacker månad - men jag personligen förknippar den ändå med katastrof och sorg...

Det Mörka Hotet sa...

Och tämligen snart: Sveriges damer åker ur Fotbolls-VM i Kina - tyvärr!


DMH/Samuel

Marge_II sa...

Samuel: Och ett flygplan kraschar i Phuket och två svenskar klarar sig mirakulöst - men två saknas.

Och då känns både fotbolls-VM och Europas förlust i Solheim cup rätt ... ointressant. (Säger jag som sett rätt många timmar av golftävlingen).