måndag, september 03, 2007

Höststädningen

...är avklarad.
Inte för att vi brukar ha någon särskild höststädning men helgens ryck blev rätt omfattande så det får gå under den beteckningen.

Förr i tiden innebar höststädning att sommarkläderna plockades undan och vinterkläderna togs fram. Jag undrar om det fenomet fortfarande lever kvar. Inte hos oss i vart fall. Här blandas alla kläder i garderober och förråd.

Hips vips kan det ju dyka upp en utlandsresa mitt i vintern och då vill man ju vara förberedd.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar stuva undan vinterkläderna till sommaren och vice versa men jag tycker det är så kort tid så ska det stuvas om igen...
Men nog blandar man rätt friskt,ifall ....

Anonym sa...

Hips Vips dyker det upp en utlandstripp? Skulle inte tro det. Här är tankar på utlandsresor långt borta, kanske t om 5 år eller så. Knappast något hipsande vipsande på den fronten.

Ryktet säger dock att ni ska hipsa till det vipsande snart...

Numer ser garderoben likadan ut året runt. Årstiden avgöra bara hur många lager av kläder det ska vara.

Sommaren är min storstädningstid. Den enda tid jag har att ta mig an bråten. Bra aktivitet för regniga dagar...

Marge_II sa...

Mammamia: Den enda tendensen till vår-/höströjning som jag kan skönja här hemma är att dunjackan hamnar i förrådet under sommaren, ca 2 meter bort, från kapphyllan i groventrén ;-)

Maja: Du vet hur det är; ingen rök utan eld - men rykten ska man förhålla sig avvaktande till. Det finns platser som ligger tillräckligt långt från allfartsvägarna för att betraktas som utlandet ;-)

Förresten så hips vispade du i våras så nu tycker jag att det är min tur. Faktiskt.

Lena sa...

Och hips vips är det höst när det ska vara sommar och ryktet förtäljer om sommar till helgen...
Hos oss är det väl vinterkängor, vantar, mössor och halsdukar som försvinner bort över sommaren, inte så mycket mer.

Marge_II sa...

Panter: Det slår mig att jag inte sett till vare sig vantar, mössor eller halsdukar i sommar - undrar var de tagit vägen? :-0