torsdag, september 27, 2007

Det går en SMS-våg

...över världen.

Många är vi som vill protestera mot militärregimens övergrepp mot befolkningen i Burma och nu har någon initiativrik person startat en SMS-kedja där budskapet lyder:

"In support of our incredibly brave friends in Burma: May all the people around the world wear a red shirt on Friday, September 28. Please forward"


På Avaaz.org kan du också skriva under en petition för det burmesiska folkets kamp för demokrati.

Gör det!

http://www.avaaz.org/en/stand_with_burma/f.php?cl=20394589

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har lagt fram en röd blus att ha imorgon. Inte för att många kommer att märka det där jag sitter i mitt bås till kontor, men det känns gott ändå. En stilla protest, ungefär en sådan som munkarna visar prov på.

Marge_II sa...

Maja: Jag tror inte att jag äger ett rött klädesplagg ö h t - men har spanat in i sonens garderob och tror mig kunna finna något där.