måndag, juli 30, 2007

Hantverkare

...del II.

Tror ni rörmokaren har dykt upp - eller kommer att komma idag?

Arbetsledaren säger att rörkrökaren ringt och hamnat i min röstbrevlåda vilket är LÖGN LÖGN och åter LÖGN.

Jag har inga missade samtal och inga meddelande i mobilsvar.

I morgonbitti när - om - han dyker upp ska jag fråga vad jag hade läst in på mobilsvaret. Och vad han lämnat för meddelande.

Dessutom överväger jag att skicka en faktura för de 7 timmar jag väntat.

Verkar jag arg?

Lugn.
Jag är bara förbannad!

4 kommentarer:

Anonym sa...

*aaaargh* Finns det NÅGON ANNAN yrkesgrupp som skulle kunna bete sig så utan att bli av med jobbet?!
Det enda vi kan göra är att se till att sprida det goda ryktet om de hantverkare som förtjänar det och vice versa för lögnhalsar och slarviga, opålitliga slashasar!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Marge_II sa...

B: Jag var så arg när klockan var 16:00 så det kan du inte tro.

Vi har under hela byggtiden haft att göra med underbara hantverkare - med undantag för denna firma som alltid, hela tiden och utan undantag varit nonchalanta, missat tider och sjabblat med beställningar.

Usch och fy och ...

Anonym sa...

Alltså - Vad är det med hantverkare?

Jag skulle inte ha jobbet kvar, om jag ständigt uppträdde på det där sätte mot en kund.

Marge_II sa...

Bert: Exakt. Dessvärre är man mer eller mindre i händerna på dem när man vill ha något uträttat (som man själv inte klarar av).
Och som läget är idag - med den högkonjunktur som råder i byggbranschen - behöver de ju inte ens försöka tänka på sitt uppträdande.

(Och när det är lågkonjunktur så stämplar de och jobbar svart - där har du min svarta syn på delar av den aktuella yrkeskåren ;-()