måndag, maj 14, 2007

De senaste veckorna

...har datorn låtit som om den fått influensa.

Seg i starten, hackande ljud och allmänt otrevlig.

För att komma tillrätta med problemet har jag laddat ner och kört antivirusprogram och trojandetektorfiler, jag har svurit, hotat och vänt ryggen till datorn.
Ingenting har hjälpt.

Idag fick jag nog, startade upp i felsäkert läge och återställde systemet till ett äldre datum.

Och nu fungerar den nästan som förr.

Som grädde på moset försvann även alla nedladdade antivirusprogram och lika bra var ju det.

Edit: Inser nu ikväll att min beskrivning av datorns beteende lika gärna kunde vara en beskrivning av mig själv.
Ooops!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Datorer kan vara riktigt mänskliga ibland.

Och visst vore det bra om man kunde "ställa tillbaka" sig själv ett par år, eller så, ibland.

Där har datorerna ett rejält övertag.

Marge_II sa...

Bert: Jo, men samtidigt tänker jag stoiskt - om all den (oönskade) erfarenheten som de senaste åren gett - intet ont som inte har något gott med sig.

Undrar om det är det som med ett annat ord kallas "överlevnadsinstinkt"?