torsdag, april 19, 2007

En epok


...har gått i graven idag.

Sonen har sedan 4-5 års ålder gått på behandling vid Umeå Universitetssjukhus. Inget direkt allvarligt utan bara en slags genetisk defekt (...med sådana föräldrar, vad kan man annat vänta?).

Detta har inneburit att han gjort regelbunda besök vid det lokala sjukhuset och en gång om år varit ner till Umeå på kontroll.

Idag var det där årliga besöket. Det sista. Åtminstone det sista under behandling. Hädanefter kommer han bara att kallas till efterkontroller.

Besöken i Umeå har vi alltid gjort till en slags minisemesterar. När han var mindre bodde vi över på hotell och njöt av hotellfrukostarna. Vi vuxna alltså, sonen tvingades fasta, stackarn.

Nu på senare år har vi bara åkt dit över dagen men alltid lyckats göra dagen lite speciell.

Rätt sött var det också när han idag leende kom ut från provtagningarna (som görs på barn- och ungdomsmottagningen) med ett sådant där barnplåster med motiv på. Sött, tyckte mamma.


Coolt, tyckte 17-åringen och skrattade.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir så rörd. Vilket "jobb" ni har gjort tillsammans.

Marge_II sa...

Monkan: För oss vuxna har det varit rätt lugnt; vi har bara betalat. Tur att det finns högkostnadsskydd :-). Och jag är tacksam över alla som betalar skatt.

Kanske har det varit lite jobbigare för sonen men nu är det slut med de dagliga doserna.

Det Mörka Hotet sa...

Skönt: då kan ni förhoppningsvis gå vidare i livet.

Vi har haft barnplåster fram till för något år sedan, sedan så sade en av döttrarna "Är du inte klok? Jag kan väl inte ha ett dagisplåster på mig?!" så jag fick köpa nya - neutralt färgade (dock endast för vita personer) - och har själv använt upp de barnplåster jag redan hade inhandlat.


Samuel

Marge_II sa...

Samuel:sött det måste sett ut med barnplåster på dig :-)

Anonym sa...

Så där gör Samuel bara för att ditt hjärta skall smälta, Marge.

Marge_II sa...

Bert: Vill du med det säga att du inte använder plåster med Bamse på? Bert....mitt hjärta låses härmed och nyckel kastar jag bort!


:-)