onsdag, februari 21, 2007

När jag vaknar

...på morgonen ligger som regel mitt täcke i ett enda virrvarr. Man skulle kunna tro att där utkämpats ett krig eller en ordentlig fight i alla fall. Förvisso sover jag dåligt och brukar inte sällan gå upp under natten men hur jag lyckas åstadkomma denna röra natt efter natt är ofattbart.

Mannen däremot, sover som en stock och när han stiger upp är det som om där aldrig legat en människa. Han behöver knappt dra till i täcket så är det bäddat.

Det här är bara ett av många mysterier som jag funderar över.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag sover för det mesta mycket gott, och lugnt. Uppe på natten är jag i stort sett aldrig. Och det händer att sängen ser ut som den gjorde, när jag gick och lade mig. Förutom en sak. Min bäddmadrass försöker ibland fly ut över sängkanten. Det är bara ett av de mysterier som jag försöker lösa.

Marge_II sa...

Bert: Jag tror vi är något på spåren här! Frågan är bara vad? ;-)

Anonym sa...

Lösning: Daglediga har stor aktivitet på natten?