lördag, februari 03, 2007

Dagens skidtur

...blir både längre och svettigare än planerat. Men ett underbart väder och ett gott humör underlättar.

När vi lämnar isen och söker oss in i skogen hör vi ett främmande ljud. Det tjuter och ylar och vi tittar frågande på varandra.

Hundar?
En lastbil vars motor håller på att krevera?
Gokart-bilar som tävlar?

När vi åkt en kilometer får vi svar.

Där är säkert sju, kanske åtta hundspann med minst tio hundar i varje och dessutom hundar som väntar på speciella släpvagnar. Inte undra på att det låter.

Och vi förstår varför isbrytaren vi mötte ute på fjärden hade så bråttom. Båttur och hundspann för flera hundra gäster vid hotellet ska hinnas med under dagen.

Vi skidar vidare och tar efter ett tag en välförtjänt paus innan färden fortsätter.

2 kommentarer:

Lena sa...

Oj, jag tänkte vargar... kanske för att det handlat en del om dessa i i media i veckan. Där fick jag mig en tankeställare kring vad som styr mina tankar.

Här är snön borta så någon skidtur blir det nog inte i år.

Marge_II sa...

Panter: Jag har sett en vild varg en gång. Men då satt jag i en bil - och närmare än så vill jag inte komma!