fredag, januari 26, 2007

Prydligt

...förvarar vi våra skidor under taket i bodan.

Skidor av allehanda slag.

Men vänta. Titta lite närmare på bilden längst upp. Och skidorna längst in. Ja, de där chickt 80-tals pastellfärgade.
Där finns bara tre (3) turåkningsskidor. Var är den fjärde?

Jag ringer mannen för att höra om han vet. Han blir som ett frågetecken. Ingen hjälp där alltså.

Och trots faran för sorkpest rumsterar jag om för att se om skidan hamnat under något bråte eller under skottkärran eller...

Ingen skida. Mystiken tätnar.

Jag tar ut två av de tre och ger mig iväg på skidturen. Mäkta förbryllad.

4 kommentarer:

Annika sa...

Mysterium!!! Oj vad helt underbart det måste ha varit för dig att åka på skidtur idag. Jag hade gärna följt med...Hoppas du tog många fina bilder. Avundsjuk...

Marge_II sa...

Annika: Förmodligen ligger skidan i något förråd någonstans. Skidturen var härlig men inte helt bekymmersfri.

Anonym sa...

Nämen va bra att du kom ut! Det var ju en av dina starka grenar förr. Go girlie go!

Fick du med dig ett maka par? Det brukar underlätta, har jag hört.

Många förråd är det...

Maja

Marge_II sa...

Maja: Det blev en härlig tur i fantastiskt väder.