fredag, januari 05, 2007

Minus 3 grader

...sol och perfekt underlag.

Packad snö i backen och puder vid sidan om.

Sonen "droppar" i skogen, mannen fotar och när eftermiddagen kommer tar jag röda pisten ner när det onda knät vägrar vara med längre. Men jag klagar inte - så mycket.

Det här är dagar av guld.

Tillsammans med bror och hans sambo firar vi trettondagshelgen i fjällen.
Och med brittiska landslaget som varit här en månad och som hävdar att här är bäst snö i Europa. Eftersom det inte finns natursnö någon annanstans. Men vad vet brittiska landslaget om skillnaden, kan man fråga sig? Fast efter att ha sett dem träna hela dagen tror jag faktiskt att de vet.
De berättar att de tränar 6 dagar i veckan, 5 timmar per dag.
Sonen tycker att det låter underbart.
Han sonen, sover förresten just nu. Klockan är snart fem på eftermiddagen och om någon timma ska vi på ut på restaurang. Ett hårt liv, det här som skidåkare.

Kan tyvärr inte ladda upp bilder men de kommer.

Avundsjuk, någon?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket! Vi passerade Dundret i Gällivare under julhelgen och där var det full fart men inte så mycket folk. Det stormade nästan på toppen och pojkarna föredrog bob framför hyrskidor. Lite synd, men de får förhoppningsvis fler chanser.

Var rädd om ditt knä!

Lena sa...

Nä, inte alls ( lägger fingrarna i kors), roa du dig bara! ;-)

Mildamakter sa...

Inte ett dugg avundsjuk...inte på snön och kylan i alla fall, men det där med solsken lät inte helt fel ;o)

Anonym sa...

Jo.

:(

Marge_II sa...

jorun: Det var inte mycket folk i Tärnaby heller. Vilket kan tycka märkligt med tanke på det suveräna underlaget och perfekt temperatur, mellan -3 och -8.

panter. Tack, jag roar mig i den utsträckning hjärnan tror att jag är kapabel att göra (vilket dock alltid visar sig vara mer än vad kroppen visar sig kunna prestera).

mildamakter: Stopp och belägg. Här talar vi inte kyla utan perfekt skidföre. Och sol. Men förstår din kommentar fullständigt :-)

bert: dessvärre kommer jag nog att lägga ut ett par bilder från helgen som nog får det att kännas ännu sämre. Dock inte telisåkning så ur den synpunkten kan du känna dig lugn :-)

Anonym sa...

Jag är ju ingen skidåkare direkt, men avundsjuk blir jag i alla fall! Åh, all den där snön! Jag skulle ligga och rulla runt i den.

Marge_II sa...

matildas fikarum: jag försökte i möjligaste mån undvika att rulla runt...men befinner man sig i värmen kan tanken vara lockande, jag vet :-)