tisdag, december 19, 2006

Svenska myndigheter

...gör inte tillräckligt för att stoppa svenskarnas barnsexturism i andra länder, enligt en rapport från organisationen Ecpat International.

I Sverige måste det markeras mycket tydligare från statligt håll att vi inte har rätt att konsumera och köpa utländska barns kroppar, säger Helena Karlén, Sveriges generalsekreterare i Ecpat.

Om det här tänkte jag skriva men finner inte de rätta orden.
Jag blir bara så oerhört sorgsen. Och arg.

Ja, ni vet. Ni förstår.

2 kommentarer:

Mildamakter sa...

Jag håller med dig. Det finns inte straff stränga nog för sådana som ger sig på barn, oavsett om de är svenska barn eller utländska barn

Marge_II sa...

ja, jag tycker det är så hemskt. Barn är barn och ska få vara det. Under vår tid i Asien såg vi så mycket och jag blir tårögd när jag tänker på det.
Och förbannad!