torsdag, november 23, 2006

Raffles

...hotell.

När vi kom till det mytomspunna hotellet hade sonen somnat i taxin. Vi placerade honom i sittvagnen utan att han vaknade.

Och vi mottogs av en imponerande dörrvakt.
Vi gick omkring och njöt av den vackra byggnaden som utnämndes till National Monument 1987, 100 år efter att Raffles öppnades.

Vi besökte barer, butiker och restauranger. Naturligtvis sippade vi på en Singapore Sling. Åt jordnötter och kastade nötskalen respektlöst på golvet. Så som traditionen bjuder.När vi lämnade hotellet flera timmar senare, sov sonen fortfarande. Och dörrvakten log förundrat.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmmm Där har jag också njutit drinkar i baren.

Marge_II sa...

Ja, det är ju inget fel varken på miljön eller drinkarna.
Dit vill jag tillbaka!

Elisabet. sa...

marge_ii: men inte jag .., jag har bara mellanlandet i Singapore.

Däremot har jag lagt in madame i min länklista. Jag hoppas att du kommer att trivas bland de övriga bloggvännerna på l och m ..-)

Jill Wegerup sa...

Min syster förlovade sig här.

Marge_II sa...

Elisabet: Vilken ära :-)
Jill: Din syster har god smak. Kan tänka mig sämre ställen att förlova sig på! :-)