torsdag, november 30, 2006

Oavsett

...Lars Danielssons kompetens eller snarare brist på kompetens så är Carl Bildts handlande gentemot Danielsson felaktigt.

Man ska inte mobba bort människor. Hur osedvanligt klantigt och respektlöst de än betett sig. Hur mycket de än ljugit. Hur många band som än förkommit.
Om Bildt nu inte vill ha Danielsson på UD så ge honom sparken, frys inte ut. Sätt honom inte i ett rum med tomt skrivbord och utan arbetsuppgifter.

Ta tag i uppgiften, Carl!

Annars kanske någon försynt påpekar skolministerns syn på mobbare; de är mobbarna som ska flyttas och inte den mobbade.

6 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Hmm, du har ju rätt men jag är beredd att säga att vi kan sätta Danielsson, Persson och Freivalds i ett rum, låsa, tappa nyckeln och låta dem vänta på räddning. Så som andra fick vänta...

Marge_II sa...

Dessvärre hjälper det ju inte de som drabbades i Khao Lak eller Koh Phi Phi.

Sedan kan man tycka att LD skulle ha självinsikt att avgå, inte för att han blir mobbad utan för det han gjort och framför allt inte gjort, men det vore väl att överskatta honom.

Det Mörka Hotet sa...

Helt rätt: har man fått ett uppdrag så har man - annars bör man få nya uppdrag, alternativt besked om "nya förelägganden"...bra skrivet!

Samuel

Marge_II sa...

Tack DMH.
Känner dock att jag är farligt nära mobbing själv i mina ordval rörande LD, så nu sitter jag här och känner mig lite illa till mods.
Hmmm, sån är jag :-/

Anonym sa...

Dåliga chefer har det funnits gott om på UD. Tro mig. Jag har en del inside information.

Marge_II sa...

Jo, men man kan ju vara en dålig chef utan att vara en dålig människa...